2014. július 1., kedd

Többsajtos tésztasaláta.



Nyáron, sokkal jobban esnek a hideg ételek, és ez vonatkozik a salátákon belül a tésztasalátákra is. A minap többfélét is csináltam egyszerre, és gondolom, örülnétek a legegyszerűbb receptjének. A díszítéssel, én sokat foglalkoztam, de szerényebb megjelenéssel is sikert arattok vele.

Hozzávalók: 
250 g. rizstészta (metélt) elkészíthető más tésztából is.
kis pohár tejföl (140 g.)
1 fej lila hagyma, hosszában felcsíkozva,
100 g. trapista sajt, apró kockákra vágva,
100 g. reszelt cheddar sajt,  lehet, más érlelt sajt is pl. parmigiano (parmezán)
100 g. tömlős sajt,
1 kanál almaecet,
kevés só, és frissen őrölt bors.



A tésztát 5 perc alatt megfőzöm. A rizstésztának, csak ennyi időre van szüksége. Más tészta használata esetén tartsd be az utasításokat! Mikor megfőtt, átöblítem, hagyom lecsepegni.
Közben felcsíkozom a lila hagymát, megsózom, (jó hozzá az újhagyma is) a sajtot felkockázom, a mások sajtot lereszelem. Összekeverem a kihűlt tésztát a tömlős sajttal, a reszelt sajttal, a tejföllel, az almaecettel. Vigyázok, hogy a tészta lehetőleg ne törjön! Hozzáteszem a sózott lila hagymát, és a sajtkockákat, majd ezzel is összeforgatom. Tehető még hozzá cikkekre vágott főtt tojás is, amivel még jobb lesz az íze.

Egyszerű, gyors, finom, olcsó. Nem tudom, milyen jelzőt érdemes még ráaggatni. Én azt javaslom, készítsétek el, és teszteljétek. Akár baráti társaságban is!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése